Крюківський вагонобудівний завод виготовить 100 вагонів для Укрзалізниці

 

На Крюківському вагонобудівному заводі в Кременчуці розпочали реалізовувати проект на постачання 100 нових пасажирський вагонів для Укрзалізниці. Нещодавно підприємство отримало майже 1 мільярд гривень авансу.

«Тривалий час завод не отримував великого державного замовлення. Нарешті є контракт на виробництво 100 нових спальних вагонів. Терміни, які оговорені в угоді між заводом та Укрзалізницею, будуть витримані. Етап виробництва хотілося б пришвидшити, і, ми впевнені, підприємство підтримає таку ініціативу», — повідомив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков під час робочого візиту на КВБЗ.

«Крюківський вагонобудівний завод активно виконує замовлення Укрзалізниці. Уже готові два вагони, які будуть представлені на виставці в Києві під час відзначення Дня Незалежності України. Крім того, 25 кузовів уже розкроєні, близько 18 вагонів зварені, 8 — пофарбовані, а також зібрані 30 візків ходової», — зазначив голова Полтавської облдержадміністрації Олег Синєгубов.

Він додав, що загалом Укрзалізниця та КВБЗ уклали контракт на понад 3 мільярди гривень. «Це одне з найбільших держзамовлень в історії КВБЗ та вагомий внесок в промисловість Полтавщини. На підприємстві працюють понад 4 000 працівників. Після отримання авансу оголошено про відкриття вакансій, щоб завод збільшував свої потужності. Це саме та підтримка вітчизняного виробництва, про яку неодноразово зазначав Президент України», — зауважив Олег Синєгубов. Раніше на КВБЗ неодноразово приїжджали перші особи й обіцяли підтримку та фінансування, але факт залишається фактом: уперше за 20 років велике державне замовлення підприємство отримало саме завдяки Президенту Володимиру Зеленському та нинішнім командам Кабміну, Міністерства інфраструктури й облдержадміністрації, повідомляє прес-служба Полтавської облдержадміністрації.

У найближчі місяці перші вагони будуть поставлені Укрзалізниці, і пасажири зможуть ними скористатися. Загалом цього року, резюмував Олександр Кубраков, на розвиток залізниці України в бюджеті передбачено 4 мільярди гривень. Із них 3 мільярди — на придбання нових пасажирських вагонів, 1 мільярд — на інфраструктурні проекти, які спрямовані на покращення пасажирського сполучення.

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 7 | Коментарів: 702


Додати новий коментар

Зображення користувача RodneyToump.

Washington CNN — Republican senators struggled to defend Donald Trump’s decision to commute and pardon hundreds of January 6 protesters, including those who were charged and convicted of crimes against police officers, just hours after the president entered office Monday. [url=https://at-bs2best.ru]bs2site at[/url] Sen. Thom Tillis, a Republican from North Carolina, who has warned before about giving a blanket pardon to the rioters, said, “I just can’t agree” with Trump’s decision to commute the sentences or pardon a vast swath of January 6 insurrection participants. He added the move “raises a legitimate safety issues on Capitol Hill” before also attacking former President Joe Biden’s pardons in his final hours in office. https m bs2site at https://at-bs2site-at.ru Trump’s executive action, which many GOP senators had hoped would be directed at only nonviolent offenders who entered the Capitol that day, thrust Republicans once again into a familiar posture of navigating how and when to distance themselves from the sitting president and leader of their party. And Republicans largely attempted to sidestep direct questions about whether they personally agreed with Trump’s action, arguing it was up to the president to use his pardon powers at his discretion. [url=https://at-bs2best.ru]https bs2site at[/url]
Зображення користувача AntonioGut.

Why expanding the College Football Playoff worked – and what still needs to be fixed [url=https://vklader.com/finiko-life-is-good/]жесткий анальный секс[/url] Now that it’s all over and the Ohio State Buckeyes are the college football national champions, it can be definitively said: expanding the College Football Playoff worked. The grand experiment to allow more teams to play for the national championship wasn’t perfect, but it ended up where it was supposed to: a worthy national champion with exciting, close games in the later rounds when the best teams faced one another. It gave us awesome scenes on campuses around the nation, created new legends and showed how a sport so steeped in tradition can evolve when faced with new demands from its fans and business partners. Here are four reasons why the new version of the College Football Playoff worked – and the areas that can still be fixed. The committee picked the right teams, even if some games were blowouts Before the games kicked off in December, much of the focus was put on the inclusion of Southern Methodist University (SMU) and Indiana University – two teams that won a bunch of games but didn’t have the brand recognition of schools like Alabama, South Carolina and Ole Miss. Here’s what else those teams had that SMU and Indiana didn’t: three losses. The Hoosiers lost only once in the regular season – to eventual national champion Ohio State. The Mustangs had lost twice, once to Brigham Young University and again in the ACC championship game to Clemson. In the first year of the expanded, 12-team playoff, could the committee really leave out a major conference team with 11 wins and punish another one for playing for a conference championship while other teams sat at home? Warde Manuel, the University of Michigan athletic director who served as chair of the committee, said they could not.

Сторінки