Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь нагадує представникам бізнесу, що сфера обслуговування має перейти на українську мову після 16 січня 2021 року, як це передбачено статтею 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». При цьому мовний омбудс-мен вважає, що штрафи за порушення мовного законодавства не стільки завдаватимуть матеріальних збитків бізнесу, скільки впливатимуть на його репутацію.
Як повідомляє видання «УМ», про це пан Кремінь зазначив під час зустрічі з представниками Європейської Бізнес Асоціації. «Секретаріат уповноваженого може здійснювати позапланові заходи контролю щодо порушень мовного закону. Якщо такі порушення протягом року повторюватимуться і матимуть системний характер, ми маємо право накласти штраф. Здавалося б, для когось ця сума невелика (від 5 100 до 6 800 гривень), але вона вдарить не стільки по кишенях бізнесу, скільки по репутації. А це якраз те, що напрацьовується роками», — висловив свою думку мовний омбудсмен.
Як інформує прес-служба уповноваженого із захисту державної мови, Тарас Кремінь зазначив, що головним завданням все ж таки є не накладення штрафів, а максимальна допомога сфері обслуговування підготуватися до 16 січня 2021 року, провести інформаційну й роз’яснювальну роботу. За його словами, у цьому питанні «ми хотіли б бачити представників бізнесу нашими партнерами».
Крім того, омбудсмен наголосив, що величезна кількість установ і закладів, які надають послуги, вже давно перейшла на обслуговування державною мовою. «І за це я хотів би окремо висловити подяку тим компаніям, соціально відповідальному бізнесу, які не тільки підтримують чинне законодавство України, а й створюють усі необхідні умови для популяризації української мови, підвищення рівня володіння нею своїми працівниками», — зазначив пан Кремінь.
У свою чергу представники Європейської Бізнес Асоціації висловили свою підтримку мовному законодавству України та заявили про готовність до тісної взаємодії в межах імплементації статті 30 щодо переходу сфери обслуговування на українську. У своєму окремому пості у «Facebook» Тарас Кремінь наголосив: «Варто пам’ятати, що вимога щодо обслуговування державною мовою стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги (зокрема гуртки й секції), медичне обслуговування, надання соціальних послуг тощо». І додав: «Українською має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. При цьому інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися й іншими мовами».
Додати новий коментар
Bqnmpx
5.11 2022 - 2:17
Посилання
calcitriol 0.25 mg price <a