Букви замість балів: для учнів 1—4 класів змінять систему оцінювання

 

Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1—4 класів закладів загальної середньої освіти. Серед іншого запроваджуються поняття вербального та рівневого оцінювання. Як повідомляє інформаційне агентство «Укрінформ», відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено на сайті МОН.

«Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів із предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка, окрім оцінювального судження про досягнення, може ще називати і рівень результату навчання», — йдеться в повідомленні.

Так, рекомендації запроваджують поняття «вербальної оцінки» (оцінювальне судження) та «рівневої оцінки» (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінки можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами: «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В). Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1—4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1—2 класах — також вербальною, а в 3—4 класах — або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.

Рекомендації також містять орієнтовну рамку оцінювання результатів навчання учнів 1—4 класів. Вона дає змогу забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання й покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.

Водночас заклад може розробляти і фіксувати загальні положення щодо оцінювання результатів навчання учнів в освітній програмі та конкретизувати їх у частині положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради закладу.

У МОН наголошують, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, які їх замінюють). Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їхній аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі формувального оцінювання, мета якого — відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду, а також підсумкового оцінювання, мета якого — співвіднести навчальні досягнення учнів з обов’язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.

Рекомендовано враховувати, що формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно. Об’єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів з урахуванням орієнтовної рамки оцінювання.

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 7 | Коментарів: 1


Додати новий коментар

Зображення користувача Crlrvy.

order calcitriol sale <a href="https://rocaltrtn.com/">order rocaltrol 0.25 mg</a> rocaltrol drug