Опішняни перетворили звичайний паркан на арт-об’єкт

 
 

Музейники гончарної столиці України вкотре продемонстрували неабияку кмітливість і політ фантазії. Нещодавно в Національному музеї-заповіднику українського гончарства в Опішні з’явився ще один цікавий творчий проект — паркан із незвичайними інсталяціями, створеними з фрагментів опішнянських глиняних виробів 1920—1930-х років (посуду, іграшок тощо). Цей витвір мистецтва огороджує дворище майбутнього музейного готелю, повідомляється на сторінці музею у «Фейсбуці».

«Цю садибу ми придбали спеціально для готелю, де мешкатимуть гості та митці, які братимуть участь у заходах музею-заповідника. Раніше тут мешкала опішнянська іграшкарка Лідія Оначко. На її колишньому подвір’ї є горна, які ми плануємо зберегти, щоб показувати відвідувачам. Археологи провели розкопки й виявили цікаві фрагменти глиняних виробів, які не хотілося б ховати десь у далекі фондові зали, адже їх потрібно показувати людям. Тому, коли будували паркан, виникла ідея експонувати ці цінні знахідки саме на ньому», — розповів автор ідеї — генеральний директор Національного музею-заповідника українського гончарства в Опішні Олесь Пошивайло.

Розробляла ескізи та втілювала проект у життя дизайнерка музею-заповідника Ольга Плоха. Вона серйозно підійшла до завдання, ретельно продумуючи всі деталі, щоб у результаті отримати унікальний керамологічний експонат.

«Я отримала цікаве завдання — оригінально розмістити на паркані фрагменти глиняних виробів. Побачивши цілі коробки з різними черепками,  трішки запанікувала. Та коли археологи ідентифікували кожен фрагмент, до якого з видів виробів він належить (чи то горщик і глечик, чи то макітра тощо), одразу перед очима промайнув готовий малюнок. Крім форм посуду, я ще хотіла показати відвідувачам музею еволюцію розвитку глиняних виробів. Тобто від теракотових до полив’яних», — поділилася Ольга Плоха. 

Ескізи пані Ольга почала малювати восени 2020 року. Потім на шматку паперу натурального розміру парканного полотна викладала фрагменти кераміки. «В уяві це зробити було набагато легше, ніж насправді, — продовжила розповідь дизайнерка. — Коли почала викладати черепки, то зіткнулася з труднощами. Наприклад, щоб зробити опуклу форму горщика, довелося добре помудрувати. Коли дійшла черга стенду з іграшками-«монетками», теж розгубилася, бо їх було багато, а показати хотілося максимум. От і довелося фантазувати, як краще їх розмістити. Кожен стенд робився не без пригод».

Монтувальні роботи тривали місяць. То була вже командна робота Ольги з колегами. «Пам’ятаю перший день. Ми почали переносити ці фрагменти вже на паркан. Хвилювалися, чи триматимуться вони. Попередньо консультувалися з фахівцями з будівництва. Вони нам радили, які матеріали краще використовувати, але все одно тривога не відступала», — поділилася спогадами Ольга Плоха.

На вільному тлі щитів із мозаїкою, що відображає форми горщика, глечика, макітри й миски, мисткиня розмістила мотиви орнаментів гончарних виробів із книги відомого професора Афанасія Зайкевича, що додало їм ще більшої оригінальності. Тож, коли будете в Опішні, роздивіться в деталях цю красу.

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 4 | Коментарів: 1


Додати новий коментар

Зображення користувача Rqlsex.

order calcitriol 0.25 mg for sale <a href="https://rocaltrtn.com/">calcitriol 0.25mg for sale</a> generic calcitriol 0.25mg