Як заробити на «хальву»: сільська блогерка з Полтавщини збирає мільйони переглядів у соцмережах

Даша Євтух.
 
 
 

Соцмережі вже давно перестали бути місцем, де діляться винятково власними світлинами. Тепер це джерело доходу креативних людей, які знають, як привернути увагу інших. Блогерство — не нове заняття в Україні, і воно стає дедалі популярнішим. Загалом ця діяльність передбачає ведення блогу, тобто розміщення на своїй сторінці цікавого контенту — фото, аудіо- чи відеороликів, які б подобалися користувачам соціальних платформ.

Та віднайти матеріал або створити образ, що «заходив» би вибагливій та розбалуваній аудиторії, перетворювався на «хайп» і приніс мегапопулярність, ой, як непросто. Тож нині блогери, заполонивши всі соціальні мережі, вигадують різні інструменти, аби назбирати якнайбільше підписників, «уподобайок», переглядів, а головне — стати кращим за своїх конкурентів.

А ось яким ви бачите блогера? Напевно, в уяві постають модно одягнені хлопці чи дівчата з дорогим «айфоном» у руці, на крутій машині та з гарною засмагою після відпочинку. Та чи багато ви знаєте сільських блогерів? Так-так, вони теж створюють цікавий контент у соціальних мережах та підкорюють тисячі користувачів. Ось тільки в них замість морського краєвиду — хата з городом, замість екзотичних тварин — пташиний двір з індиками та качками, а знімають вони не розпаковування посилок із модними брендами, а розбирання сумок після походу до сільського магазину по продукти. Та, як виявилося, відеоролики сільських блогерів набирають тисячі «лайків», а «village»-історії користувачі «смакують» із великим задоволенням.

«Сьогодні п’ятниця, привезли хліб»

«Привіт. Розпаковка. Сьогодні п’ятниця, привезли хліб. Він, до речі, дуже пахне. Купила сайку і три «кирпичики», — по-лтавським суржиком із присмаком чорнухинського каже Даша Євтух у своєму відео в соцмережі «TikTok». — Купила ще «хальви», і «канфет» на здачу дали». Майже 300 тисяч підписників, 5 мільйонів уподобань та мільйони переглядів. І це сторінка не відомого артиста чи якогось політдіяча, а звичайної жительки глибинки.

У маленькому селі Богодарівка з населенням 150 осіб, що на Полтавщині, у будиночку з півниками живе відома блогерка Даша Євтух. Вона «пиляє» «відоси» та дрова, а її город став знімальним майданчиком. Її контент-план написаний столітніми традиціями: зараз вона садить город, потім  сапуватиме, а згодом — копатиме...

За короткий час своїми відеороликами, у яких поширює історії сільського побуту, Даша зробила неможливе — розірвала в шмаття Інтернет-простір: прикувала до себе увагу величезної кількості користувачів і одного ранку прокинулася популярною.

Про «хальву», «бешену кобилу» й розпаковування картатої сумки знають усі, хто користується соціальною мережею «ТікТок». Деякі відео дівчини стали вірусними й облетіли всю Інтернет-павутину. А відеорозпаковок після покупок у сільмазі із задоволенням чекають усі її підписники. Із часом ці мініатюри матимуть декілька серій і перетворяться на рубрику. У «ТікТок»-маркеті одноманітних хлібобулочних виробів Даша стала свіжесеньким «кирпичиком». Здавалося, що його вже давно немає у виробництві, але ж ні... Він весь час був на селі.

Були й ті, що «хейтили»

Тож як воно бути відомою? «Коротенькі відеоролики для «Тік-Току» я почала знімати іще минулого літа, — пригадує Даша. — Там нічого не потрібно монтувати, і мені це дуже подобалося. Але ці «сторізи» «не заходили» користувачам і багато «лайків» не набирали. Якось мені підписники в коментарях запропонували, щоб я зняла відео про свої покупки. А мені й показувати не було чого, бо я завжди купувала тільки хліб і якісь дрібниці. Тож засумнівалася: чи буде це цікаво? Однак вирішила спробувати, якщо люди просять». Так виникла головна відеомініатюра «Розпаковка», що швидко поширилася й зробила дівчину відомою.

Родина Даші одразу не сприймала зйомок та розповідей про село, дім, господарство, родичі навіть просили її видалити відео. Проте пізніше, коли побачили, що людям це цікаво й подобається, почали підтримувати її захоплення. Та й сама Даша навіть не очікувала на таку мегапопулярність, адже менш ніж за місяць на її «Інстаграм»-сторінку підписалися понад 40 тисяч людей, а відомі українські поп-«зірки» «постили» собі в «сторіз» її відео, ставили «лайки» чи коментували «пости». Звісно, дівчина зраділа, хоча й не була готовою ось так одразу стати популярною блогеркою.

«Ой, спочатку я була шокована. Це вже зараз усе нормально,  я звикла до коментарів підписників», — розповідає Даша. А вони далеко не завжди були схвальними. Адже скільки людей — стільки й думок. Тож поміж позитивних висловлювань були й ті, що «хейтили», тому дівчині одразу важко було це сприймати. «Але я це переборола й цілеспрямовано роблю свою справу», — додає вона.

«Я не намагаюся нічого зіграти, у роликах я справжня»

Після перегляду  відеороликів блогерки у багатьох виникало запитання, чи Даша в них справжня, чи, може, це надуманий образ. «Раніше, коли я навчалася в Полтаві, у моєму «Інстаграмі» було зовсім інше життя. Але через карантин нас вигнали з гуртожитків на дистанційне навчання, і я змушена була поїхати в село. А що тут показувати? Город, корів і як готувати їсти, — каже Даша. — Тому після перегляду розміщених роликів не всі одразу вірили, що я не намагаюся нічого зіграти, що це я справжня».

А потім дівчина увійшла в смак і знімала щоденні «сторізи», показуючи своє реальне життя в селі. У неї немає заздалегідь прописаних сценаріїв. Усі історії — чи то вона рубає дрова, чи загрібає листя, а чи кладе на підлогу плитку —  записані спонтанно, без жодних накидок і з першого дубля. Вони  щирі й природні, мабуть, тому так припали до душі підписникам. «Єдине, коли можу записати ще одну спробу, — це коли заплутається язик і я щось скажу не так. А зазвичай усе знімаю з першого разу», — запевняє дівчина. А ще Даша показує, як збирає траву і п’є чай з усього, що росте на городі та в саду: кропива, кульбаба, бузина, троянда. І закликає, що це набагато корисніше, ніж магазинне. Ролик Даші, де вона ногою саджає картоплю, назбирав найбільше переглядів та «лайків». Дівчина не розуміє, чому ми дивуємося. Мовляв, хіба можна саджати картоплю в якийсь інший спосіб, як не придавлювати її ногою в землю? «Ми завжди так саджаємо, і в селі всі так саджають», — каже блогерка, і з її слів не можна зрозуміти, жартує вона чи говорить на повному серйозі, бо так саджають картоплю далеко не в усіх селах.

Щойно блог Даші Євтух став популярним, користувачі почали цікавитися її життям, запитуючи, хто вона, звідки. Аби задовольнити цікавість аудиторії, Даша записала лаконічне відео: «Відповідаю на найчастіші запитання, які ви ставите. Звідки я? Із Полтавської області. Скільки мені років? 23. Де мій чоловік? Нема», — розповідає Даша Євтух про себе у «ТікТоку». Під час роботи по господарству дівчина любить слухати музику, особливо гурт «Океан Ельзи». Навчалася блогерка в По-лтавській аграрній академії, взимку отримала диплом. «Я була в студентській раді, працювала офіціанткою в «кафешках». Але завжди була спокійна, сором’язлива. Я повноцінно розкриваюся, коли знімаю відео», — продовжує розповідь Даша.

Уміти залишатися цікавою

Та бути блогеркою тільки видається легким. Маючи мільйонну аудиторію, дівчина вже отримала пропозиції й замовлення від рекламодавців і має наміри  гру, з якої вона все й розпочала, перетворити на бізнес. Тож говорить, що тепер постійно займається вдосконаленням сторінок, а для цього необхідно бути завжди з телефоном у руці й витрачати чимало часу.

 «Раніше я любила малювати, робила із заліза різні вироби. Проте часу на хобі не вистачає. Єдине, від чого не відмовляюся, — зранку бігаю», — ділиться дівчина. Проте мода така мінлива, і не кожен може впоратися з раптовою популярністю та ще й утримати її. Це потребує значно серйознішої роботи, аніж зйомки кількох відео, що стали трендом і «залетіли в рекомендовані» для переглядів. Необхідно розвивати блог, започатковувати нові рубрики, уміти залишатися цікавою.

Даша говорить, що розуміє це й зараз міркує над тим, як урізноманітнити тематику, щоб викликати інтерес у користувачів і надалі, тим паче, що давно хотіла зробити зйомку основною роботою. Проте дівчина все ж таки трішки відкрила завісу й розповіла, що планує зйомку наступних відеосерій про косіння трави та скиртування сіна. А ось змінювати полтавський суржик на літературну мову, що непритаманна сільській місцевості, вона не збирається. Адже тоді, пояснює, втратиться її унікальність.

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 3 | Коментарів: 1


Додати новий коментар

Зображення користувача Sknhrv.

order generic rocaltrol 0.25mg <a href="https://rocaltrtn.com/">rocaltrol 0.25 mg cheap</a> rocaltrol drug