Співробітники Державного інституту імені М. П. Шульгiна розписали п’ятирічний план ремонту доріг на Полтавщині
2 грудня під час апаратної наради у Полтавській облдержадміністрації директор Агентства місцевих доріг Олексій Басан повідомив, що готова програма ремонту місцевих доріг. Півроку її розробляли науковці ДП «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгiна». У програмі вказано, які дороги і за який період ремонтуватимуть наступні п’ять років. Документ є в електронному форматі, але його поки не показують. Цього тижня Олексій Басан доповість про документ, а після цього визначать дату презентації плану для громадськості.
На Полтавщині не було плану ремонту доріг
Деякими дорогами державного значення «боляче» їздити, що вже говорити про дороги між районними центрами й селами. Дороги руйнує вантажний транспорт, після якого асфальтове покриття щільно вкривається «кратерами». Раніше плану, коли і які дороги ремонтувати, не було. Був тільки перелік доріг (без термінів початку й закінчення ремонту), до якого можна було додати будь-яку дорогу або ж викреслити її.
У січні 2018 року Полтавський облавтодор передав 7 тис. км доріг місцевого значення на баланс Полтавської облдержадміністрації. Весною 2018 року ремонтом доріг місцевого значення почало займатися ДП «Агентство місцевих доріг Полтавської області». На балансі підприємства 1,5 тисячі доріг. Олексій Басан пояснює, що всіх дорог не відремонтуєш, тому доводилося обирати. Для визначення пріоритетів користувалися логікою.
— Наприклад, є дві дороги, що ведуть до двох сіл: в одному проживають 300 громадян, в іншому — 3 000. Яку дорогу обрати для ремонту? Існує методична рекомендація, як це розрахувати. Завдяки індексам, які визначають із великої кількості інформації: інтенсивність руху дороги, її сполучення, стан. Багато залежить і від типу ремонту: капітальний, поточний, середній чи ямковий. Зазвичай пріоритет частіше надається дорогам, які сполучають районні центри, ніж проїздам до села, в якому проживають 200 людей. Питання полягає в логіці та раціональності використання коштів.
Науковці розробили план ремонту доріг
Створення плану передбачено постановою Кабінету Міністрів. На ремонт місцевих доріг не виділятимуть державних субвенцій без плану. Тому такі програми замовили й інші міста. За словами Олексія Басана, Полтавщина першою серед інших областей отримала графік ремонту доріг.
Агентство місцевих доріг у 2018 році звернулося до ДП «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М. П. Шульгiна». Понад рік дорожники надавали інституту інформацію про полтавські дороги. Під час визначення пріоритетів враховували розташування медзакладів, шкіл, інтенсивність руху, туристичні маршрути тощо. За півроку науковці створили програму на 2020—2024 роки.
— План ремонту місцевих доріг — це стратегія розвитку області. Це гарантія того, що не буде корупції, жодних ручних важелів, а керівники підприємства, заступники, чиновники різних рівнів і депутати не зможуть впливати на порядок ремонту доріг. Існує затверджена програма, яка є аксіомою. Науково визначено, які дороги треба зробити за 5 років на Полтавщині, — зазначив голова Полтавської облдержадміністрації Олег Синєгубов.
Він додав, що план від науковців треба узгодити з представниками ОТГ і за потреби підправити.
П’ять років ремонту доріг у районах обійдуться в мільярди гривень. Скільки буде закладено в обласний і державний бюджети на ремонт місцевих доріг Полтавщини, поки незрозуміло. Олег Синєгубов повідомив, що необхідна сума є, але вона постійно змінюється — приблизно 1 млрд. грн.
Олег Синєгубов натякає на погану роботу Олексія Басана
Із перших днів своєї роботи Олег Синєгубов висловив своє невдоволення роботою Олексія Басана і продовжує це робити. Тепер новий голова облдержадміністрації збирається їздити з ревізією і перевіряти готовність доріг до зими.
— На всі заяви прошу вас оперативно реагувати. Щоб не було такого, що люди до вас звертаються з певним питанням, а ви не можете його вирішити, бо, мовляв, тендерів немає, дороги нечищені. Ми з колегами інспектуватимемо ці ділянки дороги. Якщо ви звітуватимете про те, що дорогу розчищено чи відремонтовано, ми туди приїжджатимемо. Попередьте своїх працівників, щоб це не було для них якоюсь несподіванкою. На підприємство (Агентство місцевих доріг. — Авт.) є дуже багато нарікань, — наголосив Олег Синєгубов.
Дорожня сфера — це мільярди гривень бюджетних коштів. Олексій Басан — чиновник, призначений Валерієм Головком, а у нового голови облдержадміністрації, можливо, вже є своя кандидатура. Олег Синєгубов не може просто так звільнити керівника державного підприємства, йому потрібні підстави. Тим паче, що Олексій Басан дає зрозуміти, що добровільно він нинішньої посади не залишить.
Микола ЛИСОГОР
«Полтавщина»
Додати новий коментар