Олександр Шамота: розвиток туризму — наш шлях до розбудови Великої Полтави

 
 

Упродовж усього минулого року з ініціативи секретаря Полтавської міської ради Олександра Шамоти департамент культури, молоді та спорту разом із полтавцями, які люблять своє місто, з активістами, науковцями, екскурсоводами напрацьовували Стратегію розвитку туризму. Вона вже узгоджена, затверджена і працює, хоча й не так активно, як би це могло бути без карантину, зазначає Олександр Шамота.

Питанням розвитку Полтави як туристичного центру й осередку як для внутрішнього, так і зовнішнього туриста в місті займалися, іще коли це не було мейнстримом. У підсумку напрацьовано цілу низку напрямків, серед яких не тільки просвітницький, мистецький та культурний. Спільно з міжнародними партнерами, послами низки зарубіжних країн у місті заклали фундамент для розвитку медичного туризму. 

— Люди з усього світу їдуть до полтавських дантистів, аби отримати голлівудські посмішки, тож ми напрацювали низку можливих комплексних пропозицій, які на манер курортної путівки  могли б об’єднати такі важливі складові, як трансфер, проживання-харчування, власне лікування та цікаве дозвілля у перервах між візитами до лікаря. Таким чином нам вдасться не лише зробити медичний туризм у місті системним, злагодженим, а й дати змогу закордонним гостям міста отримати високий рівень послуг і якнайбільше дізнатися про культуру, традиції та звичаї, мистецькі здобутки Полтави й полтавського краю, — говорить секретар міськради.

Минулого тижня Полтаву відвідала керівниця Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів. За словами Олександра Шамоти, це важливий і дуже потрібний для міста крок: 

— Я за таку ініціативу хочу подякувати Дмитру Нальотову: залучення державного сектору до розвитку туризму в місті й області —  нова  можливість для міста. Нам є що показати й чим пишатися. Як є й над чим працювати, зокрема в напрямку діджиталізації туристичного сектору. Але вже сам приїзд пані Мар’яни свідчить про готовність і можливість рекламувати Полтаву на туристичному ринку України. Ми провели коротку оглядову екскурсію історико-культурним заповідником «Поле Полтавської битви» — одним із найпопулярніших серед українських і закордонних туристів у місті.

Секретар міської ради зазначив, що зараз працюють над фінальною стадією запуску нового сайту #ПолтаваТуристична. До цієї ініціативи долучилися полтавські активісти, «айтішники». Уже розпочав роботу єдиний інтерактивний календар подій міста, в якому можна побачити одразу всі заходи, що відбуваються в місті, тобто це свого роду універсальна афіша. Водночас він дає змогу організаторам подій, «івентів» і атракцій у кілька «кліків» знайти вільну локацію та забронювати собі дату, час і місце для проведення заходу, не пишучи при цьому мільйона папірців на різні управління та відділи.

— Туризм — це не лише про відпочинок, — зазначає Олександр Шамота. — Це також робочі місця — ми маємо створити гідну інфраструктуру для туриста, гарний і лояльний сервіс, а це розширення мереж громадського харчування й відпочинку, створення нових цікавих локацій  та атракцій. Тож, як наслідок, матимемо економічний добробут міста та його жителів, зростання надходжень до бюджету, а отже, розбудову міста і його інфраструктури. Тож я вкотре хочу подякувати всім тим, хто долучається до розвитку цієї галузі. 

Разом із тим Олександр Шамота робить акцент на розвитку приміських об’єктів культури, наголошуючи, що такі міні-магніти в майбутньому можуть затримати туриста в місті, дати йому додаткові локації цікавих поїздок та екскурсій. 

— Ми всерйоз зайнялися бібліотеками й Будинками культури у віддалених районах. Ремонти, відбудова цих об’єктів важлива — фактично сьогодні це єдині місця для зібрань, спілкування і проведення дозвілля жителів. Окрім того, кожна громада має свою цікавинку, «родзинку». Наприклад, Ковалівка з її відпочинковим потенціалом, екопарком може стати додатковою рекреаційною зоною. Такий потенціал має й Сем’янівка. Абазівка як осередок автентичної вишивки та ткацтва за розумного підходу може стати цікавою локацією для туристів. І так у кожному із сіл, які незабаром увійдуть до Полтавської ОТГ — кожне з них має зайняти свою нішу в цій великій системі, — говорить Олександр Шамота.

Депутат облради Валерій Прядко, член постійної комісії з питань культури та робочої  групи щодо культурної та туристичної стратегії,  запевняє, що саме ефективний менеджмент, а також новітні підходи до управління галуззю дали змогу буквально за рік підняти галузь у Полтаві на новий рівень.

— Культура в нас завжди фінансувалася за залишковим принципом. Це впливало на якість послуг, на їхню відповідність часу. Полтава нині в десятці кращих туристичних центрів України, а той підхід, який сформував Олександр Шамота, виводить нас на кардинально новий рівень. Ми бачимо,  як музеї потроху стають інтерактивними, ідуть у ногу з часом бібліотеки, розвивається галузь загалом. Для прикладу, за останні 2 роки видатки на культуру в місті зросли на 35%. Для Полтави це безпрецедентно — раніше галузі ніколи не приділяли стільки уваги.  І ці зміни видно неозброєним оком, що вчергове доводить: ефективний менеджер здатен відродити галузь і повернути Полтаві звання культурної та духовної столиці України, — резюмує Валерій Прядко.

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 6 | Коментарів: 0


Додати новий коментар