Секретар Полтавської міської ради Олександр Шамота продовжує спів-працю з головами сільрад, які вже восени увійдуть до нової Полтавської ОТГ. Велика По-лтава — так називає її секретар міськради. І неспроста, адже вона стане найбільшою в області. Говорить, велика громада — велика відповідальність. За його словами, у пріоритеті рівні права і привілеї для всіх жителів.
До нової громади мають увійти 56 населених пунктів із 10 сільрад. А це понад 25 тисяч людей, які опинилися перед невідомим. «До людей треба донести, що від такого об’єднання виграють усі, — вважає Олександр Шамота. — Місто підтягне до себе села. Сукупний бюджет ОТГ дасть змогу їм отримати міський рівень адміністративних послуг, освіти, медицини. Крім того, ми зможемо нарешті впорядкувати сільські дороги, де в цьому є потреба, — не кожний сільський бюджет сьогодні може потягнути такі витрати. Те ж саме стосується й транспорту, — наголошує Шамота. — Говорячи про об’єднання громад, із яким ми житимемо вже з цієї осені, треба бути відвертими: воно відбулося не так, як того хотілося багатьом з учасників процесу. Його можна порівняти з одруженням наосліп, але нас уже женили, тож зараз маємо зрозуміти, як житимемо далі. Хочу вірити, що урядовці не прорахувалися, адже, ухвалюючи перспективний план, керувалися насамперед критерієм спроможності громад. Зараз ми розпочали тісну співпрацю з усіма сільськими головами — вони, як ніхто знаються на проблематиці своїх сіл і їхніх жителів. Виходить, що зараз ми ніби наново сватаємося й ходимо на оглядини, придивляємося, яке придане можемо запропонувати одне одному».
Секретар Полтавської міської ради зазначає, що об’єд-нання дасть змогу селам розбудовуватися й розвиватися в усіх напрямках. Зокрема створити робочі місця поруч із домом і збудувати нові інфраструктурні об’єкти, які задовольнятимуть потреби громади.
«Зараз ми, наприклад, маємо в Полтаві 20 нових автобусів. До кінця року буде 40 нових тролейбусів. Для Полтави це прорив — такого не було за жодної попередньої влади. Так само збільшуються автопарки комунальних підприємств. Ми за півтора року роботи закупили понад півсотні одиниць нової техніки. При тому, що міські КП не отримували нічого принаймні останні 13 років. Ні за Андрія Матковського, ні за Олександра Мамая. Це об’єктивна реальність. І це результат ефективного менеджменту міста, — наголошує Олександр Шамота. — Наше завдання — не тільки надати всім сільрадам новий транспорт у майбутньому, а отже, і змогу комфортно діставатися до міста, щоб погуляти тут, наприклад, у вихідні, а й створити гідні умови для відпочинку вдома. Щоб не їхати до кінотеатру за 25 кілометрів до Полтави, а відві-дувати власний. Для цього треба залучати інвесторів. І якщо одному селу важко такого інвестора зацікавити та залучити до співпраці, то в розрізі громади зробити це буде простіше. А нові інфраструктурні та розважальні об’єкти — це знову ж таки робочі місця. Робочі місця й місця для дозвілля — запорука того, що молодь не виїжджатиме й не покидатиме домівок. Навпаки, з’являється перспектива притоку молоді. А це означає розвиток і розбудову села, його пропорційне зростання. Значить, так само можна створювати рекреаційні та відпочинкові зони — залучати туристів. Це економічне колесо, яке буде тільки розкручуватися за умови правильного підходу та ефективного управління, — говорить Олександр Шамота. — Я бачу потенціал у кожному селі, в якому побував. Нам властиво боятися змін, страх перед невідомим іноді змушує не помічати очевидних перспектив, які за цими змінами стоять. І тому я розумію сумніви жителів кожної території сільради, які зараз перед цими змінами опинилися. Але ж недарма в народі кажуть, що все, що не відбувається, — на краще, — переконує секретар міської ради.
За словами Олександра Шамоти, він уже має бачення подальшого розвитку громади. Крім того, говорить, таке об’єднання буде вигідним не лише жителям сіл, які увійдуть до нової ОТГ. Полтавці також отримають додаткові плюси.
«Зараз є тенденція до перенавантаження міста. Натомість ми отримуємо шанс розвантажити історичний центр, залишивши його туристичною зоною, вільною від транспорту. Зробити це складно, звісно, це перспектива не кількох місяців, але ми бачимо шляхи її реалізації. Коли люди отримають змогу працювати й відпочивати безпосередньо вдома, а не їхати до Полтави, витрачаючи іноді по годині, а то й більше тільки на дорогу, коли робочі місця й інфраструктура стануть повністю доступними на місцях, ми отримаємо змогу створити в центрі Полтави зону, вільну для людей. Тобто зону для променадів, туризму, шопінгу, відпочинку, де не буде автомобілів, вихлопних газів, шуму. Такі оази в містах практикуються в крупних туристичних центрах усього світу. Полтава має туристичний потенціал, свою «родзинку». І нам точно не завадить таке місце. А це знову ж таки нові інвестиції й нові переваги для міста як на національній, так і на міжнародній арені», — резюмував Олександр Шамота.
Секретар Полтавської міської ради додав, що такий підхід повинен бути прозорим, зрозумілим для кожного члена майбутньої ОТГ, а також має забезпечити реалізацію всіх прав і потреб жителів Великої Полтави.
Анатолій КРИВОШАПКО
Додати новий коментар