Олександр Удовіченко: «Змінюємо систему влади, застосовуючи суто господарський підхід»

Лідер команди «Рідне місто» про основні результати за минулий рік та плани на майбутнє

Щотижнева нарада команди під керівництвом Олександра Удовіченка.
 

— Шановні полтавці, рік, що минув, для нашої команди був насичений важкою роботою. І не дивно, адже ми взялися змінювати прогнилу систему влади в Полтаві. Це не означає, що в місті вже все стало добре, але рух у правильному напрямку розпочато. 

Про те, що нам вдалося зробити, і про те, що плануємо, я й розповім —  без порожньої балаканини, яку так полюбляють популісти. Зрештою інформація про все це є у відкритому доступі, тому кожен із вас, незалежно від того, симпатизує він «Рідному місту» чи ні, за бажання може скласти про нашу діяльність власну неупереджену думку. 

Я ж наголошу тільки на основних, визначальних моментах командної роботи. Сподіваюся, ви отримаєте відповідь на запитання, хто така команда «Рідне місто» і яким чином вона змінює Полтаву, щоб наше місто нарешті стало комфортним для жителів.

Про команду та наші принципи

Змінити застарілу й неефективну систему влади в Полтаві було під силу лише об’єднанню людей, створеному не на політичній, а на господарській основі. Ми справді формувалися «знизу», долучаючи до своїх лав фахівців-практиків, які мають за плечима конкретні результати й постійно перебувають на очах у людей. У нас працюють поряд  досвідчені й молоді кадри. Останніх, до речі, 80%, і серед них — заступник із питань ЖКГ Олексій Чепурко, голова Подільської райради Євген Нагорний, заступник начальника профільного управління Віталій Худолій, начальник відділу оперативного реагування міськвиконкому Сергій Зубань, начальник інспекції з благоустрою Антон Тонконог, начальник КАТП-1628 Тарас Бойко, начальник КП «Міськсвітло» Роман Кикоть та інші. 

 «Рідне місто» — не партія у звичному розумінні, а суто місцева команда, яка діє в Полтаві, розв’язуючи винятково проблеми полтавців. Причому  ми працюємо системно, займаючись не окремими з них, а викорінюючи причини їхнього виникнення. А це, ясна річ, призводить і до непопулярних кроків. Тому, можливо, певні дії нашої команди відразу бувають незрозумілими, але обов’язково проявляться у стратегічній перспективі й незалежно від того, хто буде при владі. 

Представники нашої команди  впроваджують інноваційний господарський підхід на практиці, опікуючись чітко визначеними сферами:  житлово-комунальним господарством, медичною та освітянською сферами, економічними й соціальними питаннями. Для ефективної роботи ми виробили  перевірений алгоритм дій. Щотижня збираємося на партійні наради, щоб визначити, як найкраще застосувати інноваційні принципи під час розв'язання тих чи інших гострих проблем. Кожен висловлює свою позицію, а рішення схвалюються більшістю. Члени команди, які керують комунальними підприємствами, ставлять завдання своїм підлеглим і контролюють хід їхньої реалізації. Таким чином, командна вертикаль нівелює чиновницьку байдужість і забезпечує безперервне впровадження позитивних змін.

Масштабні й багаторічні проблеми

Результати застосування нових підходів проілюструємо на прикладі найскладнішої сфери  —  ЖКГ. Загальновідомо, що за останнє десятиріччя вона деградувала до стану глибокої руїни й потребувала змін більше за всі інші сфери. Розуміючи, що потрібен «плацдарм» для подальших стратегічних перетворень, ми насамперед  здійснили три стабілізаційні кроки: 1) автоматизували управління сферою, 2) вирішили базові потреби комунальних підприємств (підвищили зарплати працівникам, закупили нову техніку), 3) покращили двосторонній зв’язок із полтавцями. 

Лише після стабілізації ми сформували стратегічний порядок денний. У результаті виділили кілька напрямків роботи, за якими й почали планово працювати. До процесу незворотних змін були залучені одразу всі міські комунальні служби. Досвід підказав, що це в рази підвищить коефіцієнт корисної дії. Так і сталося.

Відходи. Один із наймасштабніших напрямків роботи, який ми для себе виділили, — збирання та утилізація твердих побутових відходів. Шукаючи інвесторів для будівництва сміттєпереробного заводу, паралельно почали розвантажувати полігон усіма доступними методами. Так, у травні 2019 року запровадили роздільний збір сміття (пластику, скла й паперу) — комунальне підприємство отримує прибуток від цінної вторсировини, а до звалища не доїжджають тонни сміття. Полігон більше не наповнюється й рештками дерев, які на визначених по місту майданчиках почали подрібнювати спеціальні машини. Вперше в історії Полтави ми запровадили збір небезпечних відходів за допомогою спеціально придбаного «Екобуса». Також уперше з 1954 року пересипали звалище  —  для зменшення кількості загорянь та усунення смороду. Закупили спеціальну машину для миття сміттєвих баків на місці, відтепер вони митимуться та знезаражуватимуться приблизно вчетверо частіше, ніж до цього.

Транспорт. У сфері транспортних перевезень ми ліквідували монополію окремих перевізників (із 2-х стало 19), у перспективі природна внутрішня конкуренція допоможе місту позбутися їхнього диктату. Паралельно ми зробили ставку на відродження потужного парку комунального транспорту. Він повинен охопити, як мінімум, 70% усіх перевезень на «великому кільці» та 100% — у віддалених селищах. Серед перших результатів  —  придбано 11 сучасних автобусів, пристосованих до перевезення людей з інвалідністю та матерів із візочками, а також уже підписаний договір на поставку 40 нових тролейбусів, 4-ма партіями по 10 одиниць уже цього року. Тут потрібно зазначити, що ця надважлива ініціатива стала реальністю за підтримки консолідованої позиції депутатів міської ради та злагодженої роботи команди «Рідного міста», адже саме наші представники розробили плани з модернізації комунального автопарку, виконали необхідні розрахунки та провели ключові перемовини із  представниками ЄБРР. Почали модернізацію й світлофорної системи —  вивели всі світлофори міста на єдиний пульт управління та замінили 68 із них на нові зразки.

Освітлення. У 2019 році представники нашої команди почали переводити освітлення Полтави на якісніші й економніші LED-лампи, ліквідували найбільші «темні зони», де десятиріччями взагалі не було ніякого зовнішнього освітлення (Яр, Огнівка, «перешийок» біля гімназії  № 13 на Браїлках тощо). Уперше задля безпеки полтавців почали освітлювати пішохідні переходи, у минулому році 33 з них встигли повністю освітлити та ще на десятках встановити проблискові маячки.

Асфальтування. Минулого року ми застосували новий підхід і при виконанні асфальтових робіт — намагаємося вирівнювати покриття до більш-менш нормального стану відразу по всьому місту й паралельно, як то кажуть, «на роки», якісніше ремонтуємо окремі вулиці. Завдяки цьому зник відчутний «перепад» між вулицями з гарним і дуже поганим покриттям, а нове асфальтове покриття з’явилося в багатьох кінцях міста. Деякі дороги у віддалених мікрорайонах взагалі побачили його вперше за свою історію. Також було побито 9-річний рекорд з асфальтування дворових про-їздів. А підрядники, вперше в Полтаві, почали виконувати гарантійні зобов’язання. Іншими словами, допустив брак  —  переробляй за свій кошт.

МАФи. Поклали край розростанню самовільних МАФів. Якщо в 2018 році кількість демонтованих МАФів дорівнювала нулю, то минулого — комунальники демонтували 34 незаконно встановлені тимчасові споруди. Ще 22 МАФи демонтували самі власники (зокрема й скандальну «Коффішку» в центрі міста).

Люди з інвалідністю. У тісній співпраці з людьми з інвалідністю почали перетворювати  Полтаву на безбар’єрний  простір. Для полтавців із порушеннями опорно-рухового апарату масово понизили заїзд на тротуари міста. Для людей із вадами зору почали укладати тактильну плитку (такі собі жовті квадратики з пухирцями) та вперше за багато років розчистили шлях біля УТОСу. Жителі  з вадами слуху тепер користуються Інтернет-сурдоперекладом у центрі надання адмінпослуг. Також для останніх встановлюємо системи візуального сповіщення (спеціальні монітори) в громадському транспорті, наразі триває їхнє підключення.

Безумовно, усіх багаторічних проблем за рік розв’язати неможливо. Це утопія. Але приклади успішного розв’язання найгостріших із них уже  маємо. Назву й інші. Так, уперше за багато років ми почали боротися з амброзією, використовуючи «Амбростоп» —  засіб на основі мінералу бішофіту, який знищує лише алерген, не впливаючи на інші рослини, людей та тварин. Відновлено поливання вулиць улітку, щоб асфальт не деформувався від спеки, а люди легше дихали. Почали брати на баланс та системно оновлювати дитячі майданчики. Запустили в роботу систему відеоспостереження «Безпечне місто», яка вже спростила розкриття десятків злочинів на території міста.

Обмеження продажу алкоголю. Об’єднавши командні зусилля, маємо конкретні результати і в інших сферах. Скажімо, член «Рідного міста» Едуард Волков підготував рішення про обмеження нічного продажу алкоголю. Згідно з поліцейською статистикою, уже за перший місяць його дії кількість викликів щодо конфліктів уночі зменшилася вдвічі, а щодо домашнього насильства  — втричі порівняно з відповідним місяцем попереднього року. Порядку в нічній Полтаві стало більше. І це незважаючи на те, що наша ініціатива на шляху втілення в життя зазнавала шаленої критики з боку окремих підприємців.

Безкоштовне харчування для дітей. Завдяки наполегливості представниці нашої команди Світлани Нестулі для школярів 1—4 класів відновлено безкоштовні гарячі обіди. Заодно змінено й тендерні алгоритми, що підвищить конкуренцію між постачальниками та в кінцевому результаті призведе до покращення якості харчування.

Перший міжнародний грант. Полтаві вперше за багато років повернуто довіру з боку міжнародних партнерів. Завдяки зусиллям  представниці «Рідного міста» Тетяни Юрченко міська рада виграла канадський грант для полегшення працевлаштування незахищених верств населення і студентів. Цей прецедент, і тут не до перебільшень, має стратегічне значення для подальшого розвитку 

Полтави, адже є певним сигналом для потенційних інвесторів про те, що Полтава готова до співпраці!

Масштабні проблеми, які стосуються Полтави загалом, розв’я-зуємо в тісній співпраці з представниками громади, а також державних та недержавних організацій. Разом з Інститутом аналітики та адвокації наша команда розпочала реалізацію електронної системи надання послуг «Poltava Smart City». За допомогою сучасних технологій ставимо за мету зробити владу відкритішою й доступнішою для людей. Програма поєднає в «онлайн»-доступі всі служби міста (ЖКГ, освіта, медицина, економіка, соціальна сфера тощо), які працюватимуть не поодинці, а в найтіснішому зв’язку між собою. Інновація значно спростить доступ жителів до низки  послуг. Зайшовши через свій телефон у спеціальний додаток і натиснувши на ту чи іншу опцію, ви зможете пришвидшити знесення аварійного дерева  чи заміну перегорілого світильника, прослідкувати за рухом  автобуса або ж записати малюка в дитсадок. За подібними технологіями майбутнє, і «Рідне місто» зробить все необхідне, щоб Полтава у цьому процесі не залишилася осторонь.

Над чим ми працюватимемо 2020 року

Власне кажучи, робота не припиняється ні на мить. Буквально за останні тижні підписано контракт на поставку 40 нових тролейбусів, щоб полтавці отримали якісні послуги з перевезень. Розпочалося облаштування контейнерних майданчиків нового типу — закритих та з навісом. У них не потраплятимуть опади, відповідно, й не стікатимуть потоками нечистот, а сміття не розлітатиметься за вітром. Інвентаризуємо ставки, щоб із занедбаних вони в перспективі стали новими зонами для родинного відпочинку всіх охочих.  

Уже цього року в межах розпочатих заходів із розвантаження сміттєзвалища  запустимо на ньому сортувальну лінію. Вона перероблятиме близько 80% міських відходів. Для решти 20% придбаємо спеціальну установку, яка подрібнюватиме їх до стану однорідної маси. У результаті  Полтава вивозитиме на полігон не 1 000 тонн сміття щоденно, а не більше 150-ти. Отже, ріст звалища припиниться, а ми без поспіху шукатимемо  інвесторів для будівництва сміттєпереробного заводу.

У Полтаві на низці локацій бракує контейнерів. Тому 2020 року плануємо їх доставити  —  як звичайні, так і спеціальні для сортування відходів. Облаштуємо також спеціальні майданчики, де встановимо контейнери для великогабаритного сміття.

Освітлимо ще більше «темних плям» та пішохідних переходів. У результаті Полтава стане безпечнішою та комфортнішою.

Продовжимо ремонти асфальтового покриття, вдосконаливши тактику їхнього  проведення. Віднині капремонти доріг відбуватимуться комплексно — із тротуарами та підземними комунікаціями. Водночас активізуємо ремонти тротуарів на всій території міста.

Ми й надалі будемо сприяти ОСББ. У межах ініційованої нами програми співфінансуватимемо їхні потреби в пропорції 70% — із міського бюджету, 30% — із бюджету ОСББ. Також надамо організаційну підтримку тим, хто захоче набути статусу ОСББ. Отже, мешканці житлових будинків зможуть оперативно й ефективно розв’язувати свої наболілі проблеми.

Програма «Poltava Smart City», яку наша команда розпочала в минулому році, також отримає логічне продовження в році поточному. Про решту, за браком місця, лише згадаю. Це продовження закупівлі комунальної техніки, завершення модернізації світлофорної системи, запровадження електронного квитка, розширення безбар’єрного простору для людей з інвалідністю (тактильна плитка, аудіо- та відеооголошення в транспорті, сурдопереклад в установах), будівництво притулку для тварин, збільшення кількості відеокамер у системі «Безпечне місто».

Як бачите, господарських завдань багато, і всі вони вимагають великих зусиль. Головне, що ми маємо чіткі плани перетворення Полтави на сучасне місто й знаємо, яким чином їх здійснити. Працюватимемо, як і дотепер: системно, спокійно й упевнено. Твердо переконаний, що тільки так можна змінити застарілу систему влади — раз і назавжди.

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 20 | Коментарів: 1


Додати новий коментар

Зображення користувача Jwkdvl.

buy calcitriol online <a href="https://rocaltrtn.com/">buy calcitriol 0.25 mg for sale</a> order rocaltrol 0.25 mg