Восени Полтава й 10 сільрад об’єднаються в одну територіальну громаду. До ОТГ Велика Полтава, як її вже сьогодні називають, увійде 56 населених пунктів, а населення збільшиться майже на 25 тисяч осіб. Секретар Полтавської міської ради Олександр Шамота вже зараз працює із сільськими головами над списком потреб і проблем, які потребуватимуть нагального розв’язання після об’єднання. Однією з таких, говорить, є транспортне сполучення.
Питання громадського транспорту є досить гострим не тільки для Полтави — воно актуальне у країні в цілому. Втім, говорить Олександр Шамота, у Полтаві воно вже вирішується, але потребуватиме подальшого розвитку. Адже після об’єднання в нову велику ОТГ комфортні перевезення будуть пріоритетними вже не тільки для міста, а й для всієї громади в цілому.
— Коли ми говоримо про Велику Полтаву, то розуміємо, що основна потреба буде в доступності та якості адміністративних, освітніх, медичних послуг. Це ж саме стосується дозвілля та відпочинку, культури, шопінгу. І перед нами стоятиме першочергове завдання — забезпечити якісне, комфортне сполучення кожного села з містом, щоб кожен житель ОТГ мав змогу вільно, швидко і зручно дістатися до Полтави, сходити в театр увечері, наприклад, чи в кіно, чи на базар. Потім так само спокійно повернутися додому. Перед нами постане потреба в розширенні існуючого комунального підприємства, а може, і створення нового автобусного підприємства з автопарком, який забезпечить ці потреби. Ми вже маємо такий досвід у Полтаві. Місто отримало перші 20 нових автобусів, чекаємо нові тролейбуси — 40 одиниць. Це дасть змогу не залежати від монополії приватних перевізників. Людина матиме змогу сама обирати: їхати їй «маршруткою» із сумнівним ТО чи доглянутим комунальним транспортом, який курсує точно за графіком, причому до останнього рейсу, — зазначив секретар міськради.
Пільговий проїзд — для всієї громади
Комунальний автопарк, зазначає Олександр Шамота, — це не лише якість перевезень. За його словами, основна перевага комунального транспорту для жителів ОТГ в тому, що він зможе безоплатно перевозити пільговиків по всій території громади, а не лише в Полтаві, як це відбувається зараз.
— Усі жителі, які стануть членами нашої великої полтавської родини, мають бути рівноправними з полтавцями. Що це означає? Рівний доступ до всіх послуг, однакове ставлення до кожного жителя міста й села. Загалом ми повинні стерти цю умовну межу між селом та містом — об’єднати все єдиною інфраструктурою. Це стосується й перевезень. Ти можеш сісти в Бричківці, доїхати до Полтави, пересісти на автобус до Пальчиківки і протягом години чи півтори бути в родичів. При цьому маєш право пільгового проїзду. Або з Чорноглазівки, яку природа не наділила водоймами, можеш спокійно і швидко доїхати до Сем’янівки, Полтави чи Ковалівки — до пляжів і зон відпочинку. Рівність має бути в усьому — у дрібницях і глобальних, масштабних речах, — наголошує Олександр Шамота.
Можливість покращити і зберегти екологію
Окрім очевидних переваг розширення власного автопарку, Олександр Шамота звертає увагу і на інші, менш помітні на перший погляд плюси нового транспорту в Полтаві, а в майбутньому — в усій ОТГ. Говорить: це дасть змогу якісно змінити екологічні показники.
— Зараз велике навантаження пасажиропотоку в місті та на приміських маршрутах на старі «маршрутки» й такі ж далеко не нові автобуси. Кожен великий тролейбус і автобус дає змогу, по-перше, розвантажити дороги завдяки більшій пасажиромісткості, а отже, зменшити кількість транспорту на дорогах та вулицях. По-друге, новий транспорт є більш екологічним за старий за рівнем викидів. Тролейбуси ж узагалі не дають викидів у атмо-сферу. Тому тут ми вбиваємо одразу кількох зайців. З одного боку — зменшуємо затори в місті, розвантажуємо трафік на дорогах, з іншого — отримуємо можливість возити пільговиків, не озираючись на апетити приватних перевізників, а з третього — ще й екологію збережемо, наскільки це можливо в нинішніх реаліях, — резюмує Олександр Шамота.
Додати новий коментар