За останній рік Полтава отримала 20 нових автобусів

Протягом останнього п’ятиріччя якість пасажирських перевезень у Полтаві опустилася до незадовільного рівня. Причини — штучна монополія приватних перевізників і занепад комунального транспорту. Зараз наслідки цієї кричущої ситуації виправляє команда Олександра Удовіченка «Рідне місто»

Нова партія комунальних автобусів — ще один крок до цивілізованих перевезень.
 

У 2013—2018 роках громадський транспорт Полтави працював у «автономному режимі» щодо потреб пасажирів. Приватні перевізники їздили, як заманеться, зовсім не дбаючи про якість послуг. А в згадане поняття, як відомо, входить багато складових: і дотримання графіків руху, і елементарна технічна справність, і внутрішній вигляд салону, і ставлення до людей водіїв та кондукторів. З усім цим якраз і були величезні проблеми, які лише поглиблювалися в умовах абсолютної відсутності конкуренції. 

— Так, ситуація з пасажирськими перевезеннями склалася відверто ненормальна, — зазначає член команди «Рідне місто» — заступник міського голови з питань ЖКГ Олексій Чепурко. — І змінювати її потрібно було продумано, на системному рівні, щоб усунути корінні причини. Ми їх розуміли, тому щонайперше ліквідували монополію окремих перевізників, і тепер замість двох їх стало дев’ятнадцять. Але, звичайно, самого відновлення природної конкуренції для поліпшення якості перевезень було замало. Ми зробили ставку на відродження КП «Полтаваавтоелектротранс», яке за ці роки дивним чином опинилося в ролі «Попелюшки». Це взагалі неприпустиме явище — знищувати комунальне підприємство, віддаючи всі переваги приватникам. Вони ж, як бачив кожен, не виконували своїх зобов’язань, ба навіть більше — диктували вимоги громаді. Хочеш їхати — терпи запізнення й хамство, не хочеш — іди пішки. Нині говорю з повною відповідальністю: такого неподобства вже не буде. Ми поступово усуваємо очевидний дисбаланс, що склався на маршрутах. За нашими розрахунками, «Полтаваавтоелектротранс» поступово має охопити, як мінімум, 70% всіх перевезень на «великому кільці» та 100% — у віддалених мікрорайонах, але для цього потрібно відповідно збільшити й оновити його рухомий склад. Цим і займаємося.

Плани Олексія Чепурка щодо поповнення парку комунального транспорту послідовно втілюються в конкретні дії. Минулого року КП «Полтаваавтоелектротранс» підписало кредитний договір з Європейським банком реконструкції та розвитку на поставку 40 тролейбусів та ремонт 3 тягових підстанцій. Уже цьогоріч у травні комунальне підприємство отримало від ЄБРР 1,5 мільйона євро та перерахувало їх виробнику. Тож можна сподіватися, що восени перші тролейбуси будуть у Полтаві.

Щодо автобусів, то за останній рік з ініціативи Олексія Чепурка їх придбали вже 20 одиниць. Остання партія прибула зовсім нещодавно. Вони закрили і ще закриють найпроблемніші маршрути до віддалених селищ (Вакуленців, Залізничників тощо). Автобуси виготовлені в Черкасах, мають гарантію на 100 тисяч кілометрів пробігу чи 1 рік використання і пристосовані до перевезення людей з інвалідністю та матерів із візками. 

Зараз останню партію їх розподіляють на маршрути. При цьому, зрозуміло, першочергово беруть до уваги пропозиції жителів. Їх врахують і на перспективу, адже процес відродження комунального автопарку триватиме й надалі.

Лідер «Рідного міста» Олександр Удовіченко вважає:

— Полтавці повинні раз і назавжди забути про неякісні перевезення. Гарантією цього має стати інтенсивний розвиток донедавна занедбаного комунального транспорту. Вважаю, що сумного спадку попередньої п’ятирічки пора рішуче позбуватися, щоб вийти на справді цивілізований рівень обслуговування пасажирів. Комунальний транспорт — не примха часу, а одна з головних його вимог.

Денис КОМПАНІЄЦЬ

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 5 | Коментарів: 0


Додати новий коментар