Із моменту запровадження в Україні карантину, пов’язаного з пандемією коронавірусної інфекції, скоротилися надходження від споживачів у рахунок оплати послуг ПОКВПТГ «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО». Про це повідомив очільник прес-служби теплопостачального підприємства Олександр Циганок. «За оцінками наших фахівців, — сказав він, — саме через карантинні заходи рівень розрахунків у березні, коли споживачі розраховувалися за послуги, надані підприємством упродовж лютого, порівняно з минулорічними показниками скоротився на 18 відсотків, що у гривневому еквіваленті перевищує 20 мільйонів гривень. У квітні тенденція щодо зниження розрахунків також зберігалася. Зокрема за надані підприємством у березні поточного року послуги здійснили розрахунки лише 76 відсотків споживачів. Навіть порівнюючи з минулим роком, у квітні «ПОЛТАВАТЕПЛОЕНЕРГО» недорахувалося понад 14 мільйонів гривень».
Відтак, за словами Олександра Циганка, із моменту застосування карантинних заходів підприємство змушене було перейти на триденний робочий тиждень, а багато працівників потрапили в ситуацію, коли їх попросили піти у відпустку за власним бажанням. І це пов’язано насамперед із недоотриманням коштів від споживачів.
«Таким чином, ми прийшли до скорочення робочого часу, а отже, й коштів, які отримують фахівці. І це при тому, що вже тривалий час через недостатній рівень заробітної плати підприємство потерпає від гострої нестачі робочих рук. Хочу окремо зазначити, що в умовах нестачі обігових коштів і про виконання всіх запланованих заходів у ме-жах підготовки до наступного опалювального сезону говорити не доводиться. Як відомо, існують поточні й планові ремонти. Так от, заплановано багато, а що з цього переліку вдасться втілити в життя, залежить саме від рівня фінансового забезпечення. Переконаний, що мінімально необхідний перелік робіт буде виконано. Проте, розумієте, якщо замість заміни трубопроводу, що вичерпав свій ресурс, латати по латаному, то можемо одержати ситуацію, коли з початком опалювального сезону такі труби потечуть, а отже, їх знову доведеться латати. Це нас дуже непокоїть, адже рівень зношеності тепломереж на сьогодні дуже значний, — наголосив Олександр Циганок. — І нарешті те, що може вже найближчим часом стати найболючішим для наших споживачів. Зрозуміло, що через заборгованість за послуги підприємства ми у свою чергу маємо заборгованість за енергоносії (природний газ та електроенергію). В умовах карантину штрафних санкцій не можна накладати не тільки нам, а й іншим підприємствам стосовно нас. Але карантин рано чи пізно закінчиться, відтак нам нагадають про заборгованість. Але ж ми розуміємо, що навіть якщо завтра знімуть карантинні обмеження, на те, щоб розрахуватися з теплопостачальним підприємством, споживачам потрібен буде якийсь час. Водночас ми не впевнені, що в нас буде цей час для того, щоб розрахуватися за енергоносії. А чим це може закінчитися? Зупинкою виробничих потужностей через відсутність енергоносіїв. Відтак улітку полтавці можуть залишитися взагалі без гарячої води».
Нагадаємо, що 200 тисяч жителів Полтави одержують послугу з централізованого опалення. А 150 тисяч із них цілий рік отримують послугу з централізованого постачання гарячої води. Відтак існує ймовірність, що саме така кількість людей лишиться без гарячої води. «І зараз ідеться не про тимчасове призупинення постачання гарячої води на час виконання ремонтних робіт улітку, як ми всі звикли, а про тотальну відсутність її в місті взагалі», — уточнив керівник прес-служби теплопостачального підприємства.
За інформацією керівника прес-служби КП ПОР «ПОЛТАВАВОДОКАНАЛ» Ліани Козмійчук, оплата за послуги з водопостачання та водовідведення під час карантину також знизилася, причому майже на 40 відсотків. Хоч підприємство, зазначила вона, створило всі умови для розрахунків у режимі «онлайн». Скажімо, зареєструвавшись на сайті водоканалу в розділі «Оплата «онлайн», можна сплатити за надані послуги з картки будь-якого банку. Не виходячи з дому, можна зробити і звірку нарахувань — для цього достатньо зареєструватися в «Особистому кабінеті споживача». До того ж для зручності абонентів у телефонному режимі працює «call»-центр.
«Відтак підприємство продовжує працювати зі своїми споживачами в електронному й телефонному режимі. Треба розуміти, що від сплачених за послуги коштів залежить його безперебійна робота. Річ у тому, що більшість підрозділів і далі працюють цілодобово, адже під час карантину полтавці миють руки не менше, а може, навіть більше. Та й наслідки аварій потрібно ліквідовувати так само, а також покривати витрати на електроенергію, платити податки тощо», — підсумувала Ліана Козмійчук.
Ганна ЯРОШЕНКО
«Вечірня Полтава»
Додати новий коментар