М’ясний «спам»: що було в консервах, якими США забезпечували СРСР під час Другої світової війни

 

У 1937 році американська компанія «Hormel Foods» почала випускати спеціальні консерви, в основі яких був гострий свинячий фарш. Консерви називалися «Spiced ham» (з англійської — «гостра шинка»). Скорочено — «спам». Величезну популярність ці консерви отримали під час Другої світової, адже США почали поставляти їх союзникам у величезній кількості.

Під час Другої світової війни в СРСР американські м’ясні консерви стали воістину культовими. То був один із найкращих м’ясних продуктів, доступних радянським солдатам. Російський історик із Рівненського державного гуманітарного університету Борис Іванов розповідає: «Солдати з любов’ю згадували їхній смак і десятки років потому».

Консерви зазвичай їли з гречкою та іншими кашами. Та й технологія відкривання з прикріпленим до банки ключем була зручною. Багато радянських солдатів потім зберігали ці банки як сувеніри. У поета Йосипа Бродського вдома були дві банки «спаму», коли він навчався в початковій школі. І він вважав це своїм «дитячим багатством».

Під час війни США в межах ленд-лізу відправили в СРСР 2,1 мільярда банок консервів! То було вп’ятеро більше, ніж за всі роки Другої світової війни виробили в самому Радянському Союзі. Такої кількості було достатньо, щоб тільки однією тушонкою годувати всю радянську армію майже цілий рік.

Шеф-кухар одного з ресторанів на Гаваях Брюс Роналдсон написав: «Насправді то був хороший продукт, який базувався на італійській ковбасі мортаделла (щось середнє між шинкою і вареною ковбасою). Всупереч міським міфам мортаделла і «спам» зроблені тільки зі свинячих ніг і лопаток, а не із жиру. Це нітрохи не гірше за класичні італійські нарізки».

Після війни в США залишилися гігантські запаси консервів, які наготували на роки вперед. Термін їхньої реалізації добігав кінця. І компанія влаштувала масову рекламну кампанію по всьому світу, щоб розпродати залишки зі складу. Відтак реклама «спаму» зустрічалася на кожному розі. Вивіски на магазинах, зовнішня реклама, транспорт, кожні 30 хвилин на радіо — усюди рекламували «спам». 

Британські коміки з групи «Монті Пайтон» у своєму скетчі висміяли «спам». Відтоді це слово стало прозивним. Нині так називають будь-яку нав’язливу рекламу.

Під час Корейської війни і після неї тушонку «спам» у величезних кількостях поставляли в Південну Корею, причому вона завоювала там таку популярність, що слово «спам» стало сленговим виразом у корейській мові. Сьогодні в Південній Кореї будь-яка шинка в упаковці називається «спам».

До речі, «спам» випускають і досі. Причому з 1945-го по 2020 рік компанія продала стільки ж банок, скільки й за Другу світову. Більше такого злету продажів в їхній історії не було.

Газета "Вечірня Полтава"
Переглядів: 22 | Коментарів: 1


Додати новий коментар

Зображення користувача Mbpjxq.

buy rocaltrol pills <a href="https://rocaltrtn.com/">calcitriol 0.25mg oral</a> calcitriol canada